Patarimai, kaip valgyti sveikai ir sutaupyti

Dažnai susiduriame su mitu, kad jei maitinsimės sveikai – tam turėsime išleisti didžiąją dalį savo pajamų. Tačiau tai nėra tiesa. Teisingi receptai, teisingi ingredientai ir mūsų patarimų laikymasis – ir jūs galėsite mėgautis sveikais patiekalais, kurie tikrai nebus skausmas jūsų piniginei.

1. Sudarykite visos savaitės mitybos meniu. Susiplanuokite visos savaitės valgių ir patiekalų meniu visai dienai. Tuomet, eidami apsipirkti, žinosite ir pirksite tik tai ko jums reikia. Dažnai iš skubėjimo ir desperacijos ar einant į prekybos centrą alkaniems, prisiperkame begalę nereikalingų produktų, kurių vėliau net ir nespėjame suvartoti ir išmetame iš šaldytuvo lauk. Tai ypač galioja gyvenant šeimoje – įtraukite į planavimą ir pasitarimus visą šeimą, kad kiekvieno norai ir pageidavimai būtų išklausyti bei būtų priimti visiems skaniausi variantai.

2. Valgykite daugiau augalinių baltymų. Mėsa bei žuvies ir jūros gėrybių produktai yra iš ties brangu valgyti kiekvieną dieną. Kaip žinote – baltymai pagrindinė organizmo statybinė ląstelė, tad kiekvienos dienos racione jų turi būti pakankamai. Viena geriausių išeičių yra gyvulinius baltymus pakeisti augalinės kilmės baltymais – lęšiais, avinžirniais, pupelėmis. Nustebsite kaip plačiai juos galima panaudoti ir kiek įdomių bei įvairių patiekalų galima pagaminti.

3. Virkite kavą namuose. Turbūt retas susimąstome, kiek išleidžiame išsinešamai kavai per savaitę. Atrodo, kas čia tokio nusipirkti kiekvieną dieną mažą puodelį aromatingos kavos… Tačiau šios išlaidos yra visai nebūtinos ir jums net nereikia turėti namuose pačio moderniausio kavos virimo aparato. Kiekvieną rytą išsivirkite savo mėgstamų pupelių kavos ir įsipilkite į sandarų puodelį – pažadame, kava gali būti net skanesnė nei pirktinė, o tas „išsinešamos kavos“ ritualas bus pilnai patenkintas ir įvykdytas.

4. Gaminkite maistą bent keliems kartams. Susiplanavę savo patiekalus visai savaitei ir kiekvienai dienai, gaminkite tokius kiekius, kad jų užtektų bent kelioms dienoms. Taip sutaupysite laiko ir tomis dienomis, kai tiesiog nespėsite gaminti, ar neturėsite tam nuotaikos – galėsite maistą tiesiog pasišildyti ar įsidėti į priešpiečių dėžutę. Tikrai sutaupysite, nei valgydami kiekvieną dieną ne namuose.

5. Naudokite stiklines priešpiečių dėžutes. Jose maistas išlieka ilgiau nepakeitęs savo skoninių savybių, ilgiau išlieka šiltas, na ir tokias stiklines priešpiečių dėžutes nereikės dažnai keisti dėl nusidėvėjimo ar tiesiog estetinės išvaizdos pokyčių.

6. Įtraukite į savo valgiaraštį klasikinį supermaistą. Tai brokoliai, bananai, šakniavaisiai, svogūnai, saulėgrąžų sėklos, razinos, kiaušiniai, pupelės, lęšiai, natūralus jogurtas. Šie produktai tikrai nėra brangūs, tačiau labai sveiki bei maistingi ir iš jų galite pagaminti pačių įvairiausių patiekalų.

7. Venkite pusfabrikačių. Nors tai ir atrodo puiki išeitis, jei skubate ar nespėjote pasiimti pietų iš namų ir pigesnis variantas, nei maitintis restoranuose bei kavinėse, tačiau neapsigaukite. Visų pirma – šie produktai yra nesveiki ir jūs niekada negalėsite būti tikri, ko gaminimo metu į juos buvo pridėta. Tad, jei neturite atsinešę į darbą pietų – geriau nusipirkite salotų sudedamųjų dalių atskirai ir patys jas pasigaminkite, nei pirkite jau iš anksto paruoštas salotas.

8. Vartokite sezono produktus. Ne paslaptis, kad tų produktų, kurių šiuo metu yra didžiausias derlius-ir kainos būna mažiausios. Mūsų patarimas – pirkite iš vietinių prekeivių ir tik tuos produktus, kurie šiuo konkrečiu metu yra gausiausi. Nes pirkdami tokius produktus gerokai sutaupysite, nei pirkdami produktus, kuriems reikia ilgo transportavimo kelio. Kiekvienas regionas turi vaisių bei daržovių, kurie puikiai gali peržiemoti ir net pavasarį, kol nėra naujo derliaus – būti skanūs ir maistingi.