Maistas, kuris sušildys esant žvarbiam rudeniniam orui

Atvėsus orams ne vienas pastebime, kad labiau norime valgyti riebius, sunkius patiekalus ir per rudens bei žiemos sezonus priaugame bent po keletą kilogramų (geriausiu atveju). Tačiau, tai ko mūsų organizmas nori šaltuoju sezonu metu yra ne riebūs ir sunkūs patiekalai – jis tiesiog nori sušilti. Tad vartodami teisingus produktus bei prieskonius jūs galėsite ne ką prasčiau sušilti ir jaustis jaukiais žvarbiais vakarais, o jūsų liemuo pavasarį jums už šias pastangas tik padėkos.

1. Avižų košė. Atvėsus orams ir rytais tapus ganėtinai sunku keltis, geriausia išeitis pradėti dieną su gardžios košės dubenėliu. Tuo labiau, kad variantų yra begalės- galite vartoti, kokius tik norite ingredientus paskaninti – vaisius, sėklas, riešutų sviestą, medų. Mūsų patarimas – leiskite sau pasilepinti koše, verdama ant augalinio pieno. Tik atsižvelkite skaitydami ant pakuotės esančią sudėtį, kad nebūtų pridėta pernelyg daug pridėtinio cukraus. Na ir nuo šios košės jūs ilgai jausite sotumo bei pasitenkinimo jausmą, tad nesinorės po valandos griebtis gal ir ne visi sveikų užkandžių.

2. Gerkite karštą šokoladą! Taip, primigtinai reikalaujame įtraukti į savo mitybos režimą karštą šokoladą. Šiam gėrimui rinkitės juodą šokoladą, kurio sudėtyje yra kiek įmanoma daugiau kakavos. Porą šokolado juostelių ištirpinkite augaliniame piene ir turėsite sveiką saldumyną. Rekomenduojama karštu gėrimu mėgautis pirmoje dienos pusėje. Jei trūksta saldumo – puiki išeitis įsidėti šaukštelį natūralaus saldiklio – medaus, agavų, klevų sirupo.

3. Juodųjų pupelių sriuba. Pupelės – puikus ir turtingas augalinių baltymų šaltinis. Taip pat puikus geležies ir kitų mikroelementą šaltinis. Sutrinkite trintuve pupeles su turimomis daržovėmis, pridėkite šildančių prieskonių (česnakas ir svogūnas), jei norite egzotiškesnio poskonio – nevenkite ir imbiero šaknies. Gausite maistingą ir šildantį patiekalą.

4. Valgykite briuselio kopūstus. Juose gausu vitamino C, kas yra labai svarbu norint išvengti peršalimo ar net gripo. Tai universali daržovė, kurią galite naudoti įvairiuose patiekaluose kaip sudedamąją dalį, ar tiesiog sudėję į kepimo formą, apšlakstę aliejumi bei prieskoniais su druska turėsite puikiausią patiekalą vos per 20 min.

5. Moliūgų sriuba. Ruduo – moliūgų derliaus metas, tad tai puikiausias metas išsivirti greitai paruošiamos tirštos moliūgų sriubos. Mūsų patarimas – prieš smulkindami moliūgus smulkintuve juos lengvai apkepkite orkaitėje apšlakstę aliejumi, druska bei pipirais. Visa kita – jūsų fantazija. Prieš valgydami ant viršaus užsibarstykite moliūgų sėklų, kurias taip galite pasiskrudinti keptuvėje.

6. Čili troškinys. Ko gero kiekvienas maisto gamintojas žino bent vieną variantą, kaip pasigaminti šildantį ir labai maistingą čili troškinį. Tuo labiau, kad šiš troškinys kitą dieną gali lengvai transformuotis į makaronų padažą ar blynelių įdarą.

7. Avokadas. Jame gausu sveikųjų riebalų, kurie savaime sušildys jūsų organizmą, tačiau mes patariame išbandyti gaminant užtepėles ar padažus su avokadu nebijoti improvizuoti ir visa tai pašildyti. Atrasite naujus skonius!

8. Obuoliai. Rudenį jų yra tikrai didelis pasirinkimas. Ir nors tai ir vaisius, jūs galite obuolius puikiai iškepti orkaitėje su įvairiomis įdarų variacijomis(varškė, riešutų sviestas) ar tiesiog vienus apibarsčius cukrumi bei cinamonu. Obuoliuose gausu skaidulų – tad ir išalksite jų užkandę ne taip greitai.

9. Saldžios bulvės. Tai sveikesnė mums įprastų bulvių alternatyva. Jose gausu vitamino C (svarbu stiprinant imunitetą), skaidulų, vitamino A. Ruošti ir gaminti galite visiškai įprastai, kaip esate įpratę gaminti tradicines bulves. Mūsų patarimas – pasidžiovinkite orkaitėje saldžių bulvių traškučių. Puikus nenuodėmingas užkandis žvarbiais vakarais sugriuvus prie gero filmo.